Du har returrett innen 14 dager etter å ha mottatt din Hovedsylinder til Bremser
Mer
Følgende betalingsmåter er tilgjengelige i din Hovedsylinder til Bremser nettbutikk
Mer
Etter å ha plassert din bestilling i vår Hovedsylinder til Bremser butikk, kan du velge din leverandør:
Mer
Skriv inn din e-postadresse og passord
U heeft nog geen account op EUautodeler.co.no? Registrer nu in minder dan 1,5 minuten
Hovedbremsesylinderens funksjon og struktur. Generell informasjon og kjente produsenter
Bremsesylinderen er en integrert del av det hydrauliske bremsesystemet på et motorkjøretøy. Dens oppgave er å konvertere den kraft som er skapt av trykket på bremsepedalen til hydraulisk bremsekraft. Kraften fra pedalen blir overført via et trykkstempel til et stempel, som beveger seg mot bremseledningen og overfører trykket til bremsevæsken i røret. I utgangsstillingen, kan bremsevæsken renne gjennom et påfyllingshull i trykkammeret fra et gjenfyllbart reservoaret. Under bremsing, er hullet stengt av stempelet og bygger trykket i bremseledningen. Med hjelp av en fjær, når du slipper bremsepedalen vil stempelet trekke tilbake til utgangsposisjonen. En bil er utstyrt med en tandem hovedsylinder, noe som skaper et hydraulisk trykk samtidig av to separate trykkstempler anordnet etter hverandre i de to uavhengige bremsekretsene. Hovedbremsesylinderen er plassert i motorrommet til kjøretøyet. Velkjente produsenter av hovedbremsesylindere er ATE, BOSCH, RTD, LPR, BREMBO, DELPHI og Kager.
Når bør du bytte den defekte hovedbremsesylinder?
Hovedbremsesylinderen bør fungere pålitelig for levetiden av kjøretøyet; den er laget av slitesterkt og korrosjonsbestandig materiale, i hovedsak laget av metall. Påfyllings-reservoaret er laget av plast. Til tross for regelmessig vedlikehold, herunder påfylling og regelmessig utskiftning av bremsevæsken, kan en erstatning av hovedbremsesylinder være nødvendig på grunn av det intense stress.
Inspeksjon og vedlikehold av hoved bremsesylinder
Generell svekkelse av bremsekraften kan alltid være en indikasjon på en defekt hoved bremsesylinder. Hvis bremsesylinderen fungerer perfekt, kan et tilstrekkelig sterkt bremsetrykk alltid oppnås uten å måtte trykke hardt på pedalen. Også et raskt trykk og frigjøring av bremsepedalen (pumping) bør øke bremsetrykket. Ofte trenger du bare å blø av bremsesystemet eller hovedbremsesylinderen hvis bremseytelsen er dårlig.
Bytte hovedbremsesylinder på egen hånd
Hvis du har nok faglig kunnskap du kan bytte hovedbremsesylinderen selv. For å bytte hovedbremsesylinderen må de periferiske komponenter først fjernes og deretter hovedbremsesylinder er tatt ut av karosseriet. Nøyaktige instruksjoner finner du i den tekniske håndboken eller på Internett. En ny hovedbremsesylinder fra kjente merkevareprodusenter er billig og tilgjengelig for et bredt spekter av bilmerker i vår nettbutikk. Du kan få denne og mange andre reservedeler leveres raskt og enkelt til ditt hjem.