Du har returrett innen 14 dager etter å ha mottatt din Giversylinder til Clutch / -deler
Mer
Følgende betalingsmåter er tilgjengelige i din Giversylinder til Clutch / -deler nettbutikk
– MasterCard, Visa, American Express
– PayPal
– Bankoverføring
Mer
Etter å ha plassert din bestilling i vår Giversylinder til Clutch / -deler butikk, kan du velge din leverandør:
Mer
Tyskland
Østerrike
Sveits
France
Italia
Spania
Polen
Romania
Nederland
Hellas
Portugal
Belgia
Tsjekkia
Ungarn
Sverige
Bulgaria
Danmark
Finland
Storbritannia
Slovenia
Slovakia
Estland
Litauen
Latvia Skriv inn din e-postadresse og passord
U heeft nog geen account op EUautodeler.co.no? Registrer nu in minder dan 1,5 minuten





Hovedsylinder på clutch - funksjon og oppgave
Clutchen kan være mekanisk, vanligvis via en kabel, eller hydraulisk.På en hydraulisk clutch vil trykk-kraften som utøves av føreren blir overført til koplingspedalen via hydraulisk væske i koblingen til clutchen.Overføringen av pedalkraften på hydraulikkvæsken finner sted i hovedsylinderen. Ved påvirkning av pedalen, skyver et stempel hovedsylinderen til væskesøylen i hydraulikkledningen. Etter utløsing av pedalen føres stempelet tilbake av en fjær. I den andre enden av koplingskabelen, blir hydraulikkvæsken presset inn i slavesylinderen ved bruk av clutchen. Trykket der igjen virker på et stempel, som produserer det nødvendige løftet som tilslutt løser ut clutchen.Utvekslingsforholdet mellom inngangs- og utgangstrykk kan justeres ved ulike stempel diametre. Hvis stempelet i hovedsylinderen har en mindre diameter enn slavesylinderen vil pedalkraften avta.Kjente produsenter av hydrauliske clutch komponenter inkluderer SACHS, Herth + BUSS, TRW og BOSCH.
Hvis hovedsylinder er defekt
Til tross for likhetene til det hydrauliske bremsesystem, komponentene i den hydrauliske clutchbetjening har en annen form for slitasje, fordi de hydrauliske komponentene i hoved- og slavesylindere holdes under maksimalt trykk hele tiden.Dette fører til økt slitasje på pakningselementene. Høy pålitelighet og holdbarhet av de hydrauliske clutch komponenter er sikret gjennom spesielle produksjonsprosesser. Skadede pakninger betyr at hydraulikksystemet lekker og kan ikke opprettholde det nødvendige presset for å skille kraftoverføring mellom motor og girkasse. Dette er spesielt merkbart visst du ved å trykke inn pedal og utstyr etter en stund merker at clutchen lukker automatisk og kjører.
Skifte hovedsylinder
Med nødvendig kunnskap kan man fjerne og erstatte hovedsylinderen selv.Den ligger på clutchpedalen i fotbrønnen på førersiden og kan demonteres etter at du har koblet fra hydraulikkledning og erstattet den med en ny hovedsylinder. Når du har byttet den, må den hydraulikkslangen luftes med en lufteskrue. I vår nettbutikk vil du finne alle de nødvendige reservedeler til det hydrauliske clutch systemet i bilen til lave priser. Du kan også kjøpe mange andre deler av merkekvalitet og for mange bilmodeller i topp kvalitet og til en uslåelig pris.